Daniëlle Adam

Daniëlle Adam

Medewerkers aan het woord
Naam: Daniëlle Adam
Functie: Administratief Directie Assistente
Locatie: Château St. Gerlach

Sinds wanneer ben je in dienst bij Camille Oostwegel ChâteauHotels & - Restaurants?
Ik ben sinds maart 1999 officieel in dienst bij Château St. Gerlach.

Beschrijf eens jouw loopbaan (bij COCH&-R) vanaf het begin tot nu?
Ik ben in juni 1998 als stagiaire begonnen bij Château St. Gerlach. Tijdens die stageperiode heb ik 2½ maand aan de receptie gewerkt en 2½ maand op de afdeling reserveringen/kasteelreceptie. Met name de stage in laatstgenoemde afdeling sprak mij  aan. Met goedkeuring van mijn opleiding heb ik mijn tweede stageperiode van 5 maanden eveneens op deze afdeling volbracht. Half maart 1999 liep mijn stage ten einde en werd mij de kans geboden om in dienst te komen in de functie van medewerker reserveringen/kasteelreceptioniste. Kort daarop werd dat veranderd en werd ik full time ingezet op de afdeling Reserveringen. In januari 2005 kreeg ik vervolgens de kans om Hoofd Reserveringen te worden. Deze functie heb ik vervuld tot juni 2009. Momenteel ben ik werkzaam als Administratief Directie Assistente.

Je hebt afgelopen jaren diverse functies gehad. Ben je benaderd hiervoor of heb je zelf gesolliciteerd? En welke afwegingen heb je toen voor jezelf gemaakt bij het maken deze keuzes?
Voor de overstap van stagiaire naar medewerker reserveringen/kasteelreceptioniste ben ik destijds benaderd. Ik hoefde er geen moment over twijfelen, ik had een erg leuke stageperiode achter de rug, vond het een compliment dat ik gevraagd werd en vond het geweldig dat ik gelijk na het afronden van mijn opleiding een baan had in zo’n mooi bedrijf. Toen de functie van Hoofd Reserveringen vrijkwam heb ik zelf aangegeven dat ik geïnteresseerd was in die functie. Die kans deed zich op het juiste moment voor aangezien ik na bijna 6 jaar toe was aan een nieuwe uitdaging. In 2008 heb ik  aangegeven dat ik openstond voor een nieuwe functie. De functie van Administratief Directie Assistente is een geheel nieuwe functie die ontstaan is door interne verschuivingen van functies en taken. Toen onze directeur mij deze functie voorlegde was ik gelijk enthousiast en was de beslissing om deze functie te gaan bekleden snel gemaakt.

Je bent inmiddels geruime tijd werkzaam bij Château St. Gerlach. Wat maakt het dat je al zo’n lange tijd voor de organisatie werkzaam bent?
Château St. Gerlach is één van de weinige hotels in de omgeving met zoveel faciliteiten en mogelijkheden. Qua verkoop biedt dit daardoor óók tal van mogelijkheden, iets waar ik in mijn vorige functies continu mee bezig was. Juist die diversiteit aan mogelijkheden maakt het erg leuk. Verder heb ik telkens wanneer ik daar aan toe was de kans gekregen om een volgende stap te maken in mijn loopbaan. Daarnaast heerst er een fijne werksfeer en heb ik leuke collega’s. Dat alles maakt dat ik tot op de dag van vandaag met plezier naar mijn werk kom.

Wat houdt jouw functie in het kort in en welke uitdagingen heb je daarin?
Mijn huidige functie is een administratieve functie met uiteenlopende taken. Zo is er onder andere nog steeds een commercieel stukje: prijsbepalingen, arrangementen samenstellen, contracten invullen, statistieken bijhouden enz. Verder werken we binnen Château St. Gerlach met een ‘intern uitzendbureau’ wat inhoud dat we medewerkers van verschillende afdelingen op andere afdelingen kunnen inzetten. Inmiddels gebeurt dit organisatiebreed. Voor Château St. Gerlach coördineer ik de personeelsuitvragen, communiceer die naar de afdelingshoofden en de collega-huizen met het doel de roosters met zoveel mogelijk eigen personeel in te vullen. Hieronder valt ook het monitoren van de diverse afdelingsroosters en vakantie-aanvragen. Daarnaast ben ik actief aanwezig bij vrijwel alle interne overleggen, zorg ik ervoor dat deze genotuleerd worden en dat de actiepunten duidelijk en tijdig bij de betreffende afdelingen terecht komen. Dit is een greep uit mijn takenpakket. Ik vind het leuk om administratief bezig te zijn: lijsten, schema’s, zaken uitzoeken en op papier zetten. Dat tezamen met de diversiteit aan werkzaamheden maakt het voor mij een uitdagende functie.

Heb je vrijheid in de uitoefening bij je werkzaamheden?
Ja, ik word zeker vrijgelaten in de wijze waarop ik mijn taken uitvoer. Wat ook prettig is is dat men openstaat voor initiatieven en ideeën van de medewerkers.
Reserveren
Selecteer hotel
Aankomstdatum
Vertrekdatum
Promocode (optioneel)
Heeft u een corporate contract? Klik dan hier om in te loggen